ואיך זה משפיע על גופינו

מועקה, stress ,בשונה מרגשות אחרים, עשויה ללוות בני אדם במרבית
חוויות היום יום שלהם.
במצב עקה כרוני, הייצור המוגבר של הורמוני עקה מחליש את
המערכת החיסונית!

כחלק מלימודיי של פסיכותרפיה גופנית, למדתי על העקה (המוכרת כסטרס), כייצד היא מתרחשת ועל השפעותיה הפיזיולוגיות עלינו.
באופן לא מפתיע ולא לא מוכר, הסטרס משפיע בצורה משמעותית על המערכת החיסונית של הגוף ואף יכול לגרום לחולי קרי צינון/שפעת באופן מיידי.

הקריאה על כך גרמה לי לחשוב על הגישה שלי לwell being ופעילות גופנית וחידדה לי עוד קצת את מה שאני כבר יודעת.
בריאות אינה רק גוף, ויותר מכך – אם נהיה כפייתיות על התזונה והכושר שלנו, בהכרח לא נהיה בריאות.
לא גופנית, לא נפשית וכפועל יוצא מכך – לא באופן הוליסטי, לא כמכלול.

הרי בכל דיאטה מלווה סטרס, הן גופנית וכמובן שנפשית.
העיסוק, המדידה, החרדה, המחשבות הכפייתיות, הטירחה שלא מגיעה כמכלול אורגני ונעים עם החיים.
ואם בנוסף לחיים מלאי הסטרס שיש לנו כאן, אני גם מוסיפה עקה כרונית לחיי – המערכת החיסונית שלי תיחלש, הורמוני סטרס יהיו קבועים בגופי וההשפעות לכך יכולות להיות הרסניות לאורך השנים.

אז מה אני אומרת בעצם?
אני אומרת שאני מאמינה באורח חיים בריא, השאלה מהו אורח חיים בריא בעיני.
אז בעיני אורח חיים בריא הוא איזון עדין ודק בין בריאות הגוף לבריאות הנפש והוא לבטח דבר שכל אחת צריכה לבדוק באופן סובייקטיבי.
כי לאחת 4 אימונים בשבוע זה קל, נפלא, הרגל אהוב מילדות ולשניה 4 אימונים בשבוע מצריך עיסוק כפייתי, רגשות אשם, הלקאה והרבה סטרס.
לאחת סלט ענק בערב זו ארוחת מלכות מפנקת ולא מתפשרת ולשניה ארוחה כזו תהווה מאבק, רעב, תחושת צימצום ומלחמה ובמילה אחת – עקה.

ולכן כל אחת בהתאם לחייה, הרגליה, הגנטיקה שלה ותחושותיה – צריכה למצוא מהי בריאות עבורה.
כן, להשתדל
כן, להעז ולשנות הרגלים רעים
כן, לגוון במזונות שופעים וטובים
כן, להזיז את הגוף
וכן לכבד את הבריאות ה”אבסולוטית”.
אבל לא לשכוח שבריאות היא מכלול ואם את מרגישה אומללות בדרך שבה את נמצאת אז כנראה שאת עוד לא מאוזנת וכנראה שגם לא בריאה.

למזלנו תמיד אפשר למצוא את האמצע בין העולמות, זה לא פשוט אך זה אפשרי.

מאחלת לך וגם לי להתחיל קודם כל באהבה, חמלה ונשימה עמוקה ומתוך מקום עם פחות עקה, נוכל למצוא את הבריאות השלמה

פוסטים דומים

פוסטים נוספים מנועה